صادق

صادق

 من طالب آرامشم

این شهر نور و آسایشم

زخما (زخم ها ) رومه آثارشم

که باعث شدن من ازاد بشم

عاشقم ، عاشق اون بالا سری

اون که تنها با ما پرید و هرزگی نکرد

واسه منی که بندگی نکرد (منظور : خدا بشر رو واسه اینکه بپرستنش یا من من بکنه نیافرید)

دست رو دست سردم بذار

پشت به دنیا هرشب بخواب

رو پدالت اونقد بگاز

و بعد بگو دنیا با من بساز

یه نخ فرد ، یه لبخند (منظور: یه نخ منظور همان یه نفر )

یه شب سگ ، یه وقت پرت (یه شب سگ : مثل سگی که شبا نگهبانی میده)

زندگی همینجور میگذشت

و من یاد گرفتم ، بفهمم

میگن من مستم هر شب

به دَرَک

میدم پنج خط پودر هرشب به تنم

حسودا رو بذا له له بزنن

تش (تهش) تجربه رو باس از من بخرن

یاد گرفتم آدم نباشم (منظور: یه ادم درستکار نباشم با رفتار نا پسندیده)

خیلی غیر باور نباشم (منظور: گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو)

سختم هست باز زندگی کنم

و اهل این شهر بم (بهم) نمیخورن خو (خُب)


***

خاطرات بد من با خاطرات خوب

چشمکای شب شهر تو انعکاس نور

به من میگن بی دلیل

تو باخته هاتو میبری

و تش (تهش) میشی ادمی که خنده هاشو میخری

***

روزی اینجا شهر من بود

دور از هرچی جنگ و کمبود

آسمونش قد من بود (منظور: من اونقد بالا بودم یعنی هرچی که میخواستم داشتم)

فاصلم تاش (تا اون) چنتا (چند تا) پر بود

با خنده ها خندیدم

با لرزه ها لرزیدم

ضربه هاتو حس کردم

و باز پشت به پشتت جنگیدم 

حرف من از زندگیمه

از اونجا که دل میگیره 

از اون جا که دنیا تو دستته

باز چشات رو یه چیز گیره

مَنگ، یعنی مست تو دیوار

نَنگ ، یعنی مَردِ رو سیاه ( منظور : این روزا سیاه رویی رو ننگ میشمرن)

جو ، عکس رو سیگار 

مرگ ، یعنی زنده ی بیمار

مــــــــن

هوا ابری ، با یه نسیم خنک

اَ (از) همون هوا ابریا که میبردت تو لک

آسمون شهرم پُرِ صدای نعرست

سیگار دسم (دستم) مثه (مثل ِ) زنای هرزست

فرقی نداره کی میاد و کی میره 

قهر خدا داره این جماعت و میگیره

مردی نی ( نیست) با اون تار موی سیبیلت

قفلی رو دری که نداری حتی کلیدش ( منظور : رویایی که نمیشه انجام داد)

میدونی اینجا عوضیا جَمَن (جمع اند)

پیکاشونو همه بی سلامتی زَدَن (زدند)

مه نی ( نیست) که تو باشی یا منم

عقربه ها اینجا ، موندن عقب

عیب از منه ، عیب از تو هه ( تو هست)

این مدل (لام به صورت خفیف) نیست در خورت ( در خور تو )

ولشون کن ، دور شو ازشون

مردمم( مردم هم) میکنن بیشتر گُمِت

هر روز میشم پیروزتر ، با خاطراتی که دیروز رفت

دوستایی که میگفتن پا به پاتیم تا سی روز قبل

امروز دیگه خوبتو نمیخوان

وقتی جنگ شه جونتو نمیپان ( نمی پایند)

پس تو مث (مثه،مثل ِ ،بدون کسره) من آروم بگیر

عشق باد و بارون بگیر

***

خاطرات بد من با خاطرات خوب

چشمکای شب شهر تو انعکاس نور

به من میگن بی دلیل

تو باخته هاتو میبری

و تش (تهش) میشی ادمی که خنده هاشو میخری


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 17 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 23:33 ] [ امید ]
[ ]